2 Kasım 2019 Cumartesi

Vel Asr suresinin anlamı

ASR SURESİ BAKIN NE DİYOR? 

Fahrettin razi hazretleri büyük müfessir, Velasr suresi için bakın ne diyor..👇👇


👉Ben Zamanın değerini pek anlayamazdım.
 Vel asr suresini okurdum👀👀
Ama manayı gönlüme yer ettiremezdim.
( demek ki manayı anlamaktan öte, gönle yer etmesi gibi bir hususiyet var )

Birgün çarşıda bir buz satıcısı gördüm. Şöyle bağırıyordu..💤

“ Sermayesi heran eriyen bu zata yardımcı olun..”

Sermesi buz ve eriyor. Alın ve yardımcı olun.
Sermayem elimden gidiyor..

Onun bu sözünü duyunca işte bu söz Asr Suresinin anlamıdır dedim..
Ömür sermayemiz her nefeste eriyip gitmekte.

Bir buz satıcısından farksızız aslında.
Öyleyse bu nefesler boşa gitmemeli, bu nefeslerle birşeyler kazanılmak ve ahirette Allah’ın huzuruna durduğunda bu nefesle kazandığımız şeyin mükafatını almak borcundayız, diyor..

ASr suresi her okunuşta bize buz satan adamın halini ihtar eder..
Sermayen heran erimekte der..

Asra yemin olsun ki sen hüsrandasın Eyy İnsanoğlu..

Salih amel işlersen, iman edip güzel işler yaparsan
hakkı ve sabrı tavsiye edersen
müstesna..

işte o yüzden eskiden insanlar ayrılırken birbirlerine asr suresini okurlarmış..
Vel Asr Suresinin Anlamı

6 yorum:

  1. Evet en önemli surelerdendir asr suresi.... İman etmek (amenü) imanda sebat edebilmek amilüs salihat) salih amellerde bulunmak hep (sabr)sabır gerektiriyor gerektiriyor....bunun içinde biribirine (tevasav) yardım etmek ve sabrı tavsiye etmek gerekiyor .Bu arada asr kelimesi köken olara ıslak şey ıslaklık anlamına da geliyor ki olada anlatılan buz öğesi ile birebir uyum içinde.

    YanıtlaSil
  2. Anlayabilenler ve düşünebilenler için çok derin manalar içeren ve hayata olumlu yansımalar veren bir sure.

    YanıtlaSil
  3. ''Asra yemin olsun ki sen hüsrandasın eyy İnsanoğlu'' aslında çok ağır ve çarpıcı bir cümle. Asr suresi gerçekten büyük puntolar ile belli yerlere asılmalı ki insan gördüğünde dursun ve düşünsün. Aynı ölüm gerçeği gibi. Yoksa günlük hayatta günlük heva ve heveslerimiz yada ihtiyaçlarımız peşinde ömür tüketiyoruz. Allah müstesna diye ayırdığı zümrelerden eylesin bizleri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neden Unkwon çıktı adım bilmiyorum :) FizyoDent Sağlık

      Sil
  4. Ömür sermayesinin elbet bir sonu var ama inşallah geçen günlerimiz zayi olmaz, dervişin biri demişki dün öldü, yarın daha doğmadı,elimizde bugün var bununda kıymetini bilelim.demiş.:)

    YanıtlaSil